Home » Mount & Blade II: Bannerlord Review

Mount & Blade II: Bannerlord Review

0 comment

Το Mount and Blade σαν τίτλος δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Είναι δύσκολο να το χαρακτηρίσει κάποιος σαν strategy αφού έχει στοιχεία τόσο RPG όσο και grand strategy αλλά και war simulation. Ίσως θα ήταν πιο σωστό να έχει την δική του κατηγορία.

Το Mount and Blade II: Bannerlord είναι το τέταρτο στη σειρά παιχνίδι της δημοφιλούς σειράς και αποτελεί το κερασάκι στην τούρτα για τους λάτρεις των grand strategy παιχνίδιών αφού μαζί με το Victoria συνθέτουν το ιδανικό πακέτο για εκατοντάδες ώρες sandbox διασκέδασης

Το παιχνίδι χωρίζεται σε campaign, multiplayer και free play.

Οι εμπειρία μας με το παιχνίδι περιλαμβάνει την campaign μορφή του αν και, όπως θα ξέρετε μέχρι στιγμής, δεν θα επικεντρωθώ στην ιστορία αλλά σε ολόκληρο το πακέτο που προσφέρει.

Ξεκινώντας δημιουργούμε τον χαρακτήρα μας. Πως μοιάζει, τα στατιστικά του, αλλά και την ιστορία του. Όλα αυτά έχουν την δική τους σημασία και η αρχική μορφή του χαρακτήρα μας διαμορφώνεται ανάλογα των επιλογών μας. Για παράδειγμα αν επιλέξουμε για γονείς να έχουμε λόρδους τότε θα έχουμε αυξημένο reknown και θα παίρνουμε περισσότερο μετά από κάθε μάχη. Αν επιλέξουμε να έχουμε μεγαλώσει με εκπαίδευση στην στρατιωτική φρουρά θα έχουμε μεγαλύτερα στατιστικά στην μάχη.

Το βάθος του πως θα κατανέμουμε και πως θα φτιάξουμε τον χαρακτήρα μας είναι πολύ μεγάλο και αρκετά σημαντικό για το gameplay του τίτλου.

Ξεκινώντας το παιχνίδι μας μαθαίνει τους βασικούς χειρισμούς της μάχης με τα διάφορα όπλα. Κάθε όπλο έχει το δικό του τρόπο χειρισμού, θετικά και αρνητικά. Μπορούμε ακόμα και να διαλέξουμε από πια μεριά θα χτυπήσουμε ή θα κάνουμε άμυνα. Αυτό προσφέρει μια έξτρα λεπτομέρεια στις μάχες η οποία τις κάνει έντονες και δύσκολες. Φυσικά έχει και αυτό κάποια αρνητικά. Όταν διαλέγεις από ποιο σημείο θα χτυπήσεις, πρέπει να κουνήσεις και την κάμερα από το συγκεκριμένο σημείο. Αυτό έχει ώς αποτέλεσμα να μειώνετε η κινητικότητα του χαρακτήρα μας αλλά και η κίνηση στο πεδίο της μάχης να είναι αλλοπρόσαλλη. Ίσως αν το συνηθίσεις να μπορείς να το χειριστείς καλύτερα αλλά έτσι όπως είναι τώρα δεν μπορώ να πω πως με βόλεψε ιδιαίτερα.

Ένα μεγάλο θετικό της μάχης είναι ότι αλλάζουν οι μηχανισμοί ανάλογα το όπλο που θα χρησιμοποιήσουμε. Στην φαρέτρα μας έχουμε σπαθιά, κοντάρια, τόξα, βελίστρες, ασπίδες, κλπ.

Ανάλογα πιο όπλο θα έχουμε στα χέρια μας, μας προσφέρεται μια σωρεία επιλογών και τακτικών στην μάχη. Κάθε όπλο φυσικά έχει τα καλά και τα κακά του οπότε η επιλογή μας επηρεάζει και το gameplay.

Περνώντας από τις μάχες στο roaming η προοπτική αλλάζει. Στον χάρτη κινούμαστε από μια προοπτική top down που μας επιτρέπει μια ολοκληρωμένη εικόνα του χώρου που κινούμαστε. Φανταστείτε ένα χάρτη grand strategy με εμάς να κινούμαστε σαν πιόνι σε αυτό σε πραγματικό χρόνο. Καθόλη την διάρκεια μπορούμε να δούμε και άλλους χαρακτήρες να κινούνται μαζί με τον δικό μας. Άρχοντες, ληστές, έμποροι έχουν μια πορεία και μια “ζωή” μέσα στο παιχνίδι και μπορούμε να τους δούμε να κινηθούν προς τους προορισμούς τους ή να μπούμε στη μέση με σκοπό να τους μιλήσουμε ή να τους επιτεθούμε.

Αυτό είναι το μεγάλο σημείο του παιχνιδιού που έχει κάνει την σειρά διάσημη. Μέσα από διαπραγματεύσεις, πολέμους, εμπόριο, ξεκινώντας από έναν απλό αγρότη, η απλό λόρδο ή απλό οτιδήποτε, μπορούμε να ανέβουμε στην ιεραρχία και να γίνουμε πολέμαρχοι, άρχοντες, με δικά μας κάστρα, υπηκόους, ακολούθους.

Ο τρόπος που μπορούμε να παίξουμε το παιχνίδι είναι τόσο ανοικτός και με τόσες πολλές επιλογές που μόνο η φαντασία μας μπορεί να μας αποκλείσει από τον οποιοδήποτε τρόπο θέλουμε να παίξουμε.

Γραφικά ο τίτλος είναι αρκετά καλός αν και ίσως κάποιος να περίμενε κάτι περισσότερο, ειδικά από την στιγμή που το παιχνίδι υποστηρίζει Ray Tracing.

Οι λεπτομέρειες του περιβάλλοντος είναι εξαιρετικές με το νερό να φαίνεται όμορφο, τις ακτίνες του ήλιου (godrays) να είναι καλές και την βλάστηση να είναι πυκνή. Οι επιμμέρους λεπτομέρειες, όπως τα κτήρια, δέντρα κλπ έχουν μια καλή απόδοση αν και όχι τόσο αποδοτική όσο το περιβάλλον. Η χειρότερη δουλεία όμως έχει γίνει στους χαρακτήρες. Όταν λέω “η χειρότερη δουλειά” εννοώ πως σε σχέση με τα υπόλοιπα γραφικά στοιχεία, οι χαρακτήρες είναι κάπως λιγότερο λεπτομερείς. Φυσικά αυτό είναι σχεδιασμένο γιατί αν όλοι οι χαρακτήρες είχαν τόσο μεγάλη λεπτομέρεια τότε απλά το παιχνίδι δεν θα έτρεχε μιας και στην οθόνη μας, σε μάχες, μπορεί να φτάσουν τα 1000 units.

Οι μάχες με τόσους πολλούς χαρακτήρες, παρεμπιπτόντως, είναι εντυπωσιακές.

Καλπάζοντας με το άλογο στη μάχη μέσα σε πυκνό δάσος, ενώ κυριαρχεί μια ομίχλη υγρασίας, οι στρατιώτες μας να καλπάζουν και να τρέχουν δίπλα μας και οι αντίπαλοι να είναι κρυμμένοι ανάμεσα στα δέντρα, δεν υπάρχει πιο επικό αίσθημα από αυτό.

Μιλώντας για “επικό”, δεν θα μπορούσε να λείπει από ένα review το κομμάτι του ήχου.

Οι μουσικές είναι πραγματικά πολύ καλά διαλεγμένες και εκφράζουν την εικόνα που βλέπουμε στην οθόνη μας. Από την άλλη μεριά όμως τα voice overs είναι κάτω του μετρίου. Δεν θα ακούσετε και πολλά, αλλά παρόλα αυτά δεν παύουν να έχουν ένα ρόλο στο παιχνίδι.

Τον πρωταγωνιστικό ρόλο στον ήχο, όμως, είναι τα εφέ των όπλων και του πεδίου της μάχης. Η δουλειά που έχει γίνει σε αυτό το κομμάτι είναι εξαιρετική και σε βάζει στο κλίμα του πολέμου. Τα όπλα, πέρα από το “βάρος” που έχουν το οποίο νιώθεις όταν τα χρησιμοποιείς, έχουν και τον αντίστοιχο ήχο. Από την άλλη οι κραυγές στην μάχη έχουν αποδοθεί σωστά.

Το Mount & Blade 2: Bannerlord αποτελεί ένα τεχνικά άρτιο παιχνίδι. Παρόλο που έχει τις κακές του πλευρές, τα στοιχεία του gameplay του έχουν αποδοθεί σωστά και είναι εύκολο για τον παίκτη να το πιάσει και σε λίγες ώρες να έχει μάθει το τρόπο παιξίματός του.

Τα RPG στοιχεία που έχει βοηθούν στο κομμάτι του development του χαρακτήρα μας και πραγματικά έχουν ρόλο στο gameplay. Δεν αποτελούν μόνο μερικά στατιστικά για να χτυπάμε πιο δυνατά αλλά μπορούν να αλλάξουν ολόκληρο το τρόπο που παίζουμε το παιχνίδι.

Παρόλο που σαν παιχνίδι δεν είναι για όλους, σίγουρα αποτελεί έναν από τους καλύτερους τίτλους του ’22 και μπορεί να προσφέρει στους παίκτες ατέλειωτες ώρες διασκέδασης, στρατηγικής και έντονης μάχης.

You may also like

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy