Ο χαρακτήρας μας στο παιχνίδι πάει διακοπές στο “ αριστοκρατικό” οικογενειακό κτήμα να επισκεφθεί τη θεία του. Όταν φθάνει εκεί αποδεικνύεται ότι οι προσδοκίες που είχε απέχουν πολύ από την πραγματικότητα. Το κτήμα έχει καταντήσει ερείπιο στα χέρια της θείας, η οποία διακοπάρει με το γιοτ των φίλων της, έχοντας ξεχάσει την άφιξη του χαρακτήρα μας, ο οποίος εννοείται θα αναλάβει να επαναφέρει το κτήμα στις παλιές του δόξες.
Η βασική ιστορία είναι φτωχή και φαίνεται σαν να προσπαθούν με συνοπτικές διαδικασίες να φθάσουν στο κομμάτι που θέλουν απλά για να προχωρήσει, όπως το ότι φθάνει το ανιψάκι (εμείς) στο κτήμα και η θεία απλά λείπει, σώνει και ντε για να μπορέσουν να αναθέσουν στον χαρακτήρα μας το upgrade του κτήματος.
Το tutorial είναι μηδαμινό σχεδόν ανύπαρκτο. Τα side quest, που σου μαθαίνουν σημαντικά πράγματα, όπως που να βρεις τροφή για το άλογο σου ή που και πως να το πλύνεις, έρχονται πολύ αργότερα από όσο θα έπρεπε, αφού σε αναγκάζει το παιχνίδι, πρώτα, να τα μάθεις μόνος σου επειδή το άλογο σου πεινάει και δεν έχει αρκετή δύναμη να τρέξει ή ήταν πολύ βρώμικο. Αυτό γίνεται γιατί το main quest είναι τόσο μικρό που δεν προλαβαίνει να συμβαδίσει με τα “side quest” που είναι εξίσου σημαντικά στο να μάθεις να παίζεις και να χειρίζεσαι το παιχνίδι.
Στη 4η αποστολή (main mission) σε βάζει στον ΠΡΏΤΟ σου επίσημο αγώνα όπου πρέπει να πάρεις την ΠΡΩΤΙΆ, πράγμα που μου έκανε μεγάλη εντύπωση στην αρχή, αλλά ξαναερχόμαστε σε αυτό που λέγαμε πιο πάνω για το main story, χωρίς να έχει καμία σημασία ότι δεν μπορείς καν ακόμα να χειριστείς καλά καλά το άλογο σου.


Η κοιλάδα (ο χάρτης μας) στην οποία ο παίκτης ανοίγει καινούργια μέρη όσο την εξερευνεί είναι αρκετά ενδιαφέρον . Έχει όμορφα τοπία. Παρόλα αυτά, η πλοήγηση είναι αρκετά δύσκολη και αυτό γιατί αναγκάζεσαι να μπαίνεις συνέχεια στο κεντρικό χάρτη για να δεις προς ποια κατεύθυνση πρέπει να πας, πράγμα που θα έκανε ένα mini map πολύ βοηθητικό, μιας και ούτε το σημάδι της πλοήγησης δεν είναι αρκετά ευδιάκριτο.
Μεγάλο μειονέκτημα είναι η έλλειψη fast travel σε έναν τόσο μεγάλο χάρτη. Θα μου πεις
-μα είναι παιχνίδι με άλογα, το νόημα είναι να το καβάλας και να πηγαίνετε-
Ναι το καταλαβαίνω… αλλά θα έπρεπε να υπάρχουν κάποια σημεία στο χάρτη που θα μπορούσες να πας χωρίς να χρειαστεί να οδηγήσεις το άλογο. Ο λόγος που δεν μπορώ να χωνέψω την απώλεια του fast travel είναι ότι εκτός από τη ταλαιπωρία, ήταν ο λόγος που τερμάτισα κατά λάθος το main story. Γιατί καθώς έπαιζες ξεκλείδωνες και κάτι καινούριο, όπως το customize στα άλογα ή την δικιά σου εμφάνιση. Έτσι λοιπόν με την ελπίδα ότι κάποια στιγμή θα ξεκλείδωνα έναν πιο γρήγορο τρόπο να κινούμαι, έφτασα στο τέλος του παιχνιδιού απογοητευμένη. Μα ακόμα και λίγο αργότερα αφού είχα τελειώσει όλα τα main missions και σκότωνα τον χρόνο μου σε κάποια side missions βρήκα ένα πεδίο που με άφηνε να επεκτείνω το κτήμα μου κοντά στη παραλία, στην άκρη του χάρτη, και η ελπίδα μου για το fast travel αναπτερώθηκε μόνο για να ακολουθήσει η απογοήτευση.


Ένα πολύ καλό και ωραίο στοιχείο του παιχνιδιού είναι ότι σου έχει αρκετές επιλογές στο να χτίσεις σπίτια, στάβλους μικρούς, μεσαίους, μεγάλους. Να τους αλλάξεις το στυλ από βασικό σε nature να αλλάξεις μέχρι και τα διακοσμητικά στοιχεία που υπάρχουν ήδη σε όποιο ταιριάζει καλύτερα στα δικά σου γούστα.
Βέβαια πέρα από 2-3 κτήρια που είναι αξιοποιήσιμα τα υπόλοιπα είναι διακοσμητικά. Θα ήταν ωραίο να έβλεπες τα άλογα που σου ανήκουν να είναι μέσα στο βοσκοτόπι που έχτισες ή στους στάβλους. Αντί για αυτό βλέπεις απλά ένα αρκετά μεγάλο πεδίο στο κτήμα άδειο με διακοσμητικές ταΐστρες και στοίβες από σανό. Τα άλογα είναι άφαντα αλλά δεν θέλω να μακρηγορώ
Οι developers έχουν ασχοληθεί σε βάθος με την εκτροφή και τα genetics που σου προκαλούν το ενδιαφέρον και σε κάνουν να θες να πειραματιστείς. Έχει μέχρι και genetic tests των γονέων που σου λέει και τι χρώμα θα βγει το μουλαράκι. Είναι από τα πιο ωραία και προσεγμένα στοιχεία του παιχνιδιού.
… ΑΛΛΑ… για να τα κάνεις αυτά χρειάζονται υλικά και τροφή. Η τροφή που χρειάζεται για να ζευγαρώσουν 2 από τα άλογα σου με τα υψηλότερα γενετικά πρότυπα και στατιστικά είναι πάρα πολλή, όπως και τα υλικά που χρειάζονται για να κάνεις upgrade στα κτήρια σου. Κάποια από αυτά τα υλικά βγαίνουν μόνο σε συγκεκριμένα σημεία στο χάρτη και σε συγκεκριμένο αριθμό. Αν εσύ θες πχ. 150 σίδηρο θα πρέπει να πας στη συγκεκριμένη περιοχή. Αν η συγκεκριμένη περιοχή έχει μόνο 50 θα πρέπει να γυρίσεις πίσω στο κτήμα σου (ευτυχώς όχι χειροκίνητα γιατί το κτήμα είναι το μοναδικό σημείο που μπορείς να πας απευθείας από όπου και να βρίσκεσαι) να κάνεις rest για να ξανά δημιουργηθεί το σίδερο, να πας πάλι στην παραπάνω περιοχή και ούτω κάθε εξής μέχρι να μαζέψεις την απαιτούμενη ποσότητα . Να μην αναφέρω τι πρέπει να κάνεις αν χρειάζεσαι πλάκα σιδήρου, που ο μόνος σιδηρουργός είναι στην άκρη του χάρτη και αν πάρεις μια λάθος στροφή λόγω της κακής πλοήγησης μπορεί να χρειαστούν μέχρι και 20 λεπτά οδήγησης πάνω στο άλογο μέσα από στενά περάσματα με μία κάμερα που δεν είναι και ότι καλύτερο στο χειρισμό της.
Όσο για τη τροφή, στο κτήμα σου έχει κάποια πεδία που μπορείς να βάλεις φάρμες (καρότα, μήλα κτλ.) και αυτή η δυνατότητα δίνεται σε διάφορα σημεία του χάρτη. Αλλά για να μαζέψεις την απαιτούμενη ποσότητα τροφής για να εκτρέψεις 2 από τα πιο «καλά» σου άλογα πρέπει να γυρίσεις ξανά και ξανά όλο το χάρτη σε όλα τα χωράφια σου και πάλι.. ναι καλά μαντέψατε… χειροκίνητα.
Ο χειρισμός του αλόγου είναι δύσκολος και θέλει κάποιο χρόνο να τον συνηθίσεις. Η κάμερα δεν συνεργάζεται ευχάριστα με το περιβάλλον. Μπορεί να τρέχεις σε έναν αγώνα και ξαφνικά να μην βλέπεις μπροστά σου γιατί έχει φύλλα και αν την κινήσεις χειροκίνητα και δεν την επαναφέρεις άμεσα στο αυτόματο χάνεις τη μπάλα και φυσικά τον αγώνα . Τα άλματα είναι εκνευριστικά γιατί εκτός από το ότι ο χειρισμός δεν είναι άμεσα ανταποκρίσιμος, αν δεν καταφέρεις κάποιο άλμα (πράγμα διόλου απίθανο μιας και δεν σου συγχωρεί ούτε το παραμικρό) σε επαναφέρει στο προηγούμενο άλμα που πέρασες με επιτυχία ξανά και ξανά με αποτέλεσμα από τον εκνευρισμό να χάνεις και το προηγούμενο και πάει λέγοντας. Όταν αυτό συμβαίνει στην απλή οδήγηση έχει καλώς, απλά αποφεύγεις όσο μπορείς τα άλματα. Αν συμβεί σε αγώνα όμως τα παρατάς και κανείς restart μέχρι να σε πιάσουν τα νεύρα σου.


Μιας και μιλάμε για νεύρα, το παιχνίδι έχει άπειρα bugs. Κάποια από αυτά είναι συνηθισμένα και απλώς τα προσπερνάς αφού δεν επηρεάζουν άμεσα το gameplay σου, όπως το να βυθίζεσαι ξαφνικά στο έδαφος ή να βρίσκεσαι ξαφνικά πάνω στη σκεπή του στάβλου. Άλλα όμως είναι τόσο κουραστικά και σου χαλάνε απλά τη διάθεση. Όπως το να κολλάει το checkpoint στον αγώνα και να μην ξεκολλάει όσες φορές και αν κάνεις restart αυτόν, μέχρι και όταν εγκαταλείπεις και ξανά μπαίνεις να μην σε αφήνει, με μοναδική λύση να βγεις τελείως από το παιχνίδι και να ξαναμπείς. Αν είσαι άτυχος και σε βγάλει αντί για το σημείο της πίστας πίσω στο κτήμα σου, θα πρέπει να πας ξανά στη πιστά. Πως;;; Ε είπαμε! Χειροκίνητα… Το update που έτυχε να γίνει στο ενδιάμεσο πίστευα ότι θα τα διόρθωνε αλλά δυστυχώς διόρθωσε μόνο το 10% από αυτά. Είναι τόσο πολλά που φαίνεται ότι το παιχνίδι δεν είναι ακόμα ολοκληρωμένο και σε κάνει να απορείς γιατί αποφάσισαν να το κυκλοφορήσουν τόσο νωρίς.
Τα γραφικά για το είδος του παιχνιδιού είναι καλά. Τα animation στα mini games του όπως το χάιδεμα, το πλύσιμο, το τάισμα κτλ. είναι αρκετά συμπαθητικό. Παρόλα αυτά δεν παίρνουν και το όσκαρ.
Το Horse tales : Emerald valley ranch θα μπορούσε να είναι το ΤΈΛΕΙΟ παιχνίδι με άλογα για τους λάτρεις του είδους. Δυστυχώς δεν αξιοποιήθηκαν σωστά οι προοπτικές που θα μπορούσε να έχει. Είναι ατελές και με πάρα πολλά λάθη.