Έφτασε η στιγμή να δοκιμάσουμε ένα ακόμα souls-like παιχνίδι. Μιλάμε, φυσικά, για το Mortal Shell.
Τα παιχνίδια souls like τελευταία έχουν γίνει ένα “Underground” trend με όλο και περισσότερα να βγαίνουν μήνα με μήνα. Ευτυχώς, τα περισσότερα, αν όχι όλα, που έχουν βγεί, αποτελούν πολύ καλούς τίτλους οι οποίοι έχουν πάρει άριστες κριτικές.
Καταρχήν πρέπει να παραδεχτώ πως ΠΟΤΕ μου δεν κατάφερα να ανταπεξέλθω στις απαιτήσεις των παιχνιδιών τέτοιου είδους. Όχι γιατί είμαι κακός gamer αλλά επειδή αυτού του είδους παιχνίδια θέλουν ένα τρόπο παιξίματος που δεν έχω. Παρόλα αυτά μπορώ να δώ και να καταλάβω γιατί σε τόσους πολλούς αρέσουν τόσο πολύ.
Απαιτούν δεξιοτεχνία, υπομονή και σχετικά αργό gameplay. Αυτό όμως που με χαλάει είναι η έλειψη ιστορίας. Ας αναλύσουμε λίγο το παραπάνω.
Στο Mortal Shell, όπως λέει και ο τίτλος, είσαι ένα foundling χωρίς “κέλυφος”. Τα κελύφοι που μπορείς να πάρεις είναι στην ουσία οι διάφορες κλάσεις του παιχνιδιού.
Το παιχνίδι σε ρίχνει κατευθείαν στα βαθιά, μόνο μέ ένα μικρό tutorial στην αρχή και την ευχή του, χωρίς να σου δίνει κανένα άλλο στοιχείο. Στην ουσία ξεκινάς μια περιπέτεια χωρίς να γνωρίζεις το λόγο, την αιτία και τι ακριβώς συμβαίνει. Απλά βγαίνεις και προσπαθείς να επιζήσεις στον τρομακτικό κόσμο που είσαι. Εδώ είναι και το γεγονός που ανέφερα παραπάνω, δεν μπορώ να μπω στο σκεπτικό του παιχνιδιού και να με καθηλώσει χωρίς να ξέρω τι κάνω και γιατί το κάνω. Ίσως στην συνέχεια μάθουμε και κάτι παραπάνω, μια συνέχεια όμως που δεν κατάφερα να φτάσω λόγο της δυσκολίας του παιχνιδιού.


Περιβάλλον και γραφικά
Στο θέμα των γραφικών το παιχνίδι είναι χάρμα οφθαλμών.
Η λεπτομέρεια είναι εκεί που πρέπει, οι επιφάνειες πολύ καλά σχεδιασμένες και ο περιβάλλον χώρος φοβιστικός και επιβλητικός ταυτόχρονα.
Οι δημιουργοί του Mortal Shell έχουν καταφέρει να παντρέψουν την ατμόσφαιρα της απομόνωσης με τον αέρα του τρομακτικού, του επιθετικού και του άγνωστου, αφού τα εφέ που δημιουργούνται καθώς και το γεγονός ότι δεν ξέρεις που θα βρεθείς και με τι θα βρεθείς αντιμέτωπος στην επόμενη στροφή σε κάνουν να αισθάνεσαι περίεργα απομονομένος, ακόμα και ως παίκτης.
Οι επιφάνειες του νερού ίσως να είναι από τις λίγες που δεν με εντυπωσίασαν και ακόμα περισσότερο ο ίσαλος που αφήνεις πίσω όσο προχωράς καθώς και οι αναταράξεις. Περίμενα λίγο περισσότερα σε αυτό το κομμάτι.
Ο φωτισμός, από την άλλη, είναι το δυνατό χαρτί στο κομμάτι των γραφικών μιας και μεταφέρει ακριβώς την ατμόσφαιρα που επικρατεί σε κάθε περιβάλλον και δωμάτιο.


Gameplay
Στον τομέα του gameplay το Mortal Shell αποτελεί ένα RPG με κλάσεις, όπλα, NPC, quests κλπ. Όλα όμως έρχονται μετα κόπου, αίματος, ιδρώτα και πολλές “You died” οθόνες.
Οι κινήσεις σου είναι οι βασικές χωρίς να υπάρχει άλμα. Μπορείς να κάνεις dodge, parry, απλό χτύπημα, δυνατό χτύπημα. Όλα καταναλώνουν stamina όπως σε όλα τα souls παιχνίδια. Η μεγαλύτερη στρατηγική είναι το σωστό management του stamina που έχει ο χαρακτήρας σου μιας και αν σου τελειώσει, ενάντια σε έναν δυνατό εχθρό είσαι τελειωμένος.
Ένα πρωτοποριακό στοιχείο που εισάγει το Mortal Shell είναι το hardening. Μια ικανότητα που μπορείς να την χρησιμοποιήσεις πάνω σε οποιαδήποτε κίνηση, η οποία σκληρένει το δέρμα σου αλλά σε καθιστά άγαλμα. Διαρκεί για περιορισμένο χρόνο ή μέχρι να σε χτυπήσει κάποιος εχθρός. Η παγίδα είναι πως για να την χρησιμοποιείσεις ξανά πρέπει να περιμένεις να γίνει ξανα διαθέσιμη. Παρόλο που φαίνεται πως είναι σωτήρια, και όντως είναι, είναι επίσης πολύ ε’υκολο να την χρησιμοποιείσεις σε λάθος χρόνο και να είναι το τελευταίο λάθος που θα κάνεις. Σε γενικές γραμμές αποτελεί το λεγόμενο easy to learn, difficult to master.
Μη καταφέρνοντας να προχωρήσω πολύ στο παιχνίδι έχω άποψη μόνο για το πρώτο shell που αποτελεί έναν warrior/knight με two handed sword/Greatsword, αργά αλλά δυνατά χτυπήματα και πανοπλία. Η κίνηση του χαρακτήρα είναι όμορφη και fluid αλλά τα χτυπήματα θέλουν πολύ καλό timing και στόχο.
Κατά την διάρκεια του παιχνιδιού βρίσκουμε αντικείμενα και potions που χρησιμοποιούμε για την ενέργεια, την ζωή μας καθώς και άλλες λειτουργίες.
Το “νόμισμα” του παιχνιδιού είναι η πίσσα “tar” με την οποία ανοίγουμε νέες δεξιότητες αλλά και το “insight”. Όπως και σε όλα τα souls παιχνίδια, η πίσσα χάνεται με το που μας σκοτώσει κάποιος εχθρός και πρέπει να πάμε στο μέρος που πέσαμε για να την ξαναμαζέψουμε. Από την άλλη, το “insight” μένει μαζί μας για να το ξοδέψουμε στην επόμενη “παραγγελία” μας.
Ήχος


Τελικές σκέψεις
Το Mortal Shell είναι ένα δύσκολο παιχνίδι που δεν είναι για όλους τους παίκτες. Θεωρήται, και διαπίστωσα και ο ίδιος, πως είναι ευκολότερο από το Dark Souls. Αυτό όμως δεν είναι απαραίτητα κακό μιας και ξεφεύγει από το σκληροπυρηνικο gameplay του Dark Souls και σε συγχωρεί, έστω και ελάχιστα.
Είναι το ιδανικό παιχνίδι για να ξεκινήσει κάποιος να ασχοληθεί με τα Souls παιχνίδια μιας και πετυχαίνει μια ιδιαίτερη ισσοροπία μεταξύ δυσκολίας και διασκέδασης.
Αν και θα πρέπει να ετοιμαστείτε για πολλά rage quits.
Το Mortal Shell κυκλοφορεί σε PC, PS4 και X Box.